Friday 27 June 2014

.Klingg.. Klangg.

.

Kalau makcik-makcik nak buat menantu aku ni, tak lain mesti tanya pandai masak tak.
Jawapan aku sangat panjang sebenarnya.

Aku ada banyak interest.
Banyak benda aku minat. Dari setiap kategori, aku minat at least satu.
Mari kita lihat..

Kategori Kerja Lelaki
Aku suka bidang pembuatan. Kerja kayu, kerja besi.. Aku tak minat eletronik. Atau kerja kontrak.

Kategori Nerd
Aku suka komputer. Programming and stuff.. Aku tak minat kerja doktor. Atau sains.. Bukan aku tak suka sains, ada pelung aku belajar je. Tapi bukanlah benda yang aku nak kejar kiranya.

Kategori Seni
Aku suka melukis, berlakon.. As known aku nak jadi director. Aku tak minat bidang muzik. Aku tak suka nyanyi, aku tak suka buat lagu. Aku suka main alat muzik tapi benda-benda tu memang tak ngam dengan aku.

Kategori Kerja Perempuan
Aku suka menjahit. Aku tak suka masak. Kalau jahit something then tersilap, aku sangat ada kesabaran untuk repair balik dengan tekun. Dan biasanya lah, aku akan tahu apa nak buat untuk repair. Tapi kalau masak, aku sangat tak ada kesabaran. Untuk tunggu minyak panas.. Untuk pakai api kecil supaya bahagian dalam masak dan bahagian luar tak hangus.. Dan sebagainya. Dan yang pasti bila masakan dah gagal, aku memang tak akan tahu penyelesaiannya. Sebab tu, itu bukan bidang aku.



Jadi faham kan, maksud aku..

Bukan aku tak nak belajar. Satu hari aku akan usahakan..
Sebab aku ada satu goal.
Aku nak jadi macam mak-mak zaman dulu. Masak untuk family.
Breakfast, lunch, dinner. Complete 1 set.

Aku nak kurangkan sebolehnya family aku makan dekat luar.
Hygiene adalah benda terakhir aku boleh trust dekat masakan kedai.

















.

No comments:

Post a Comment