Friday 27 June 2014

.Serang!!!! uh??.

.

Ini sebenarnya sambungan kisah kitorang pergi Shaftburry lepas main tennis tu.

Kitorang pergi minum dekat Chatime. Actually tu first time untuk aku dengan Falcon. Haha! Jakun gile!
Dalam borak-borak, kitorang terbukak cerita pasal lebah. Sebabnya tadi Haruka kena kacau dengan lebah masa main tennis.

Aku pulak memang dah lama simpan satu soalan misteri dalam kepala aku. So aku tanya la..
"Apa beza wasp dengan hornet? Wasp tebuan kan? Hornet tu apa??"

Nampaknya soalan tu tak terjawab sebab none of us tau pulaknya.
So Haruka cakap dia nak test google translate jela.
Aku memang tak letak harapan lah, sebab aku pernah try dulu dan memang tak membantu pun jawapannya. Google translate pulak kan...

Haruka try 'wasp'. "Tebuan."
Then dia try 'hornet'. "Tebuan jugak."
Aku senyum senget je.

Then Falcon buat joke.. "Try la 'bee' pulak. Entah-entah tebuan jugak ke."
As menyambung joke Falcon, Haruka pun try lah 'bee'. "Betul lah lebah."

Tiba-tiba ada sense aku tingling.
"Wait..... What do you guys mean? Bee is lebah? Then spider tu apa??"

And I swear.. Reaction diorang amat priceless.








MUAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!

















.

No comments:

Post a Comment