Sunday 23 February 2014

.Kekalahan.

.

Betul.

Aku memang dah lain sikit sejak member dengan Falcon.
Dia ajar aku banyak benda.

Antaranya.. Kita tak boleh kalah!
Kita kena always jadi awesome.

Well, bukan dia cakap macam tu.
Cuma semangat tu dah semakin kuat la dalam diri aku.



4 Bulan yang lepas...

(1)
"Are you two together?" soal Hazree.
"In this? No.. no.. Im just the audience. Cue's the only one taking the dancing subject." jawab Falcon dengan relax bila Hazree ternampak dia teman aku masa final performance Dance class aku.

(2)
"Wait.. Korang couple ke?" soal Zaiton.
"Define 'couple'.." balas Falcon.
"LOL!!!!" aku ketawa besar.

(3)
"You know, if you guys are really couple, you could be the first couple in first batch CAP. Then we all talked that we should celebrate it." kata Janice pada suatu hari.

(4)
"Im sorry if I ask you this.. But are you two together? Because you know, Hazree and Yana also friends but they are like 'bro'-type. But you and Cue, look different.." soal Haris pula.
Dan aku pula tak ingat apa yang Falcon balas.




Aku dan Falcon memang ketawakan benda-benda tu.
Dan kitorang tahu.. Deep inside, diorang semua tahu yang kitorang memang tak ada apa-apa pun.
Saje buat bahan. Biasa lah..

Tapi pada suatu hari..

"You tau kan Mindy dengan Nazmi is couple," aku membuka bicara pada suatu petang.
"No la.. Diorang member je." balas Falcon tanpa percayakan aku.
"But I saw Nazmi put his hand around her.."
"Friends can do that.. Plus, Mindy kan ada boyfriend.." masih tak percayakan aku.
"But you know they were holding hand that day right.."
"What? Seriously! When??" akhirnya dia masuk jerat aku.

And after a really long talk.. Akhirnya dia percaya apa yang aku cakap.
Payah bebenor nya.

"And you know what it mean right?" tanya aku kembali.
"What??"
"Remember what Janice said.. About the first couple in CAP first batch.."
"Oh my god! They got it!"
"I know right.." sekali lagi aku berjaya mind-blown kan dia. Best sungguh.
"Ahh!! Kalau lah dari dulu kita berlakon je. Kalau diorang tanya, kita just gelak je. Tak payah I nak explain kat Haris haritu you dah ada boyfriend. Mesti kita dah menang."

Maka aku pun LOL dengan gilanya.
Tak leh bla betul.

Well.. Semangat kesukanan kena ada.. Kadang kita menang, kadang kita kalah. Demikianlah kata-kata loser. Pernah winner cakap cenggitu?

Macam mana lah agaknya kalau kitorang betul-betul berlakon dulu..















.

No comments:

Post a Comment