Sunday 23 February 2014

.3in1.

.

P.Ramlee masa mula naik dulu, kemain ramai nak jatuhkan dia.
Dengki la konon.
Lepas dia tak ada, masa tu lah semua dok touching. Lagenda katanya.
Dan lepas tu baru lah dia nak dapat gelaran itu ini. Tan Sri.
Nak bawak kemana Tan Sri tu. Dia dah tak ada.

(Dalam situasi yang totally unrelated)
Mak ayah pulak adalah golongan yang pehhh!!! budak-budak, teenagers terutamanya amat berangin terhadap.
Gile kacau!
Sikit-sikit nak call. Kat mana lah, dengan siapa..
Sibuk betul.
Tak belajar, bising. Rilex la! Hidup kena enjoy. Tak gitu?
Tapi bila diorang dah tak ada,
Masa tu lah kau nak meraung.
Masa tu lah rasa macam tak boleh hidup kan?

Bukan kau tak reti basuh baju sendiri..
Bukan kau tak tahu cari stokin nak bersiap pergi sekolah.
Bukan tak pandai buat breakfast pagi-pagi, cari makan sepanjang hari untuk terus hidup.
Kau dah besar panjang.

(dalam situasi yang berkait)
Tapi bila diorang tak ada tu, kat situ lah kau rasa tak boleh hidup.
Masa tulah semua benda berharga.
Masa tu hidup kau rasa tak lengkap.
Dan di situ baru kau nak tahu yang kau patut hargai dia masa dia ada.

(dalam situasi aku pulak)
Bila aku nak mula berjinak dengan blog baru..
Ye, adik-adik..
Dan dan tu jugak lah semua orang nak muncul.
Dengan tetibanya Nic yang ku cintai kata..
"Aku suka nama blog kau. NightRains. Sedap kot."

Ni, dalam jantung aku ni.
"Bukk!!" gugur sehelai daun.
Daun jantung. Kau pernah dengar?
Aku pun.

Masa tu lah Nic nak kata dia suka style aku menulis walaupun aku kurang pasti apa yang dia perasan sebab dalam kelas Script Writing last sem, Miranda tak pilih pulak script aku. Maknanya apa? Suck la makno eh.

Dan dan tu jugak lah kitorang terdiscover entry si Faghah pasal aku dan blog baru.
Aku tak tahu pun pasal entry tu sampailah tadi.
Dia pun kata benda yang sama (secara miracle nya).

Ha tu lah dia.
Masa aku duk berapi nak ber-blogging takda sapa pulak nak cakap macam tu.
Tau berapa banyak aku dah keluarkan untuk lepaskan NightRains?
Tak payah cito Nuffnang la. Dah bertaun aku ketuk keyboard, RM2.45 di boghi kek den.
Bila aku dah kuatkan diri untuk mulakan yang baru..
Ha masa tulah ada yang nak muncul kan..

Dua kes dalam satu hari pulaknya.
Very rare.. Boleh masuk 'Qhamel Book of Record'

Macam cool pulak kan?
Rasa nak start la pulak buat buku tu.
Jaga kau.

Btw, kami team Haruk dah bersedia untuk bangunkan satu projek bersama akhirnya.
(oh.. terujanya)
Namun kes tersebut masih lagi berada dalam fail sulit, maka tak boleh la aku nak cito kat sini.
Pasal projek tu, aku tak kisah sangat menjadi ke tidak.
The thing is.. Aku cuma nak something yang kita semua boleh buat bersama.

Aku tak nak sampai masa kita terpaksa berpecah, dan masa tu baru kita nak rasa..
Kenapa lah dulu kita tak buat benda ni..

















.

No comments:

Post a Comment