Saturday 15 February 2014

.Ashes?.

.

Suatu ketika dulu..
Aku pernah alami usia 13. Of course.
Itulah pertama kali aku jumpa dia.

Hari tu aku lepak dengan Syira macam biasa.
Kalau dah form 1 kan, mestilah baru dekat sekolah baru.
Jadi kitorang boleh kata kurang familiar dengan sekolah tu.

Kitorang lalu dekat tangga.
Well, semua orang sedia maklum kan tangga sekolah.
Tempat berlaku segala macam maksiat, ponteng, program berasap dan tak kurang juga budak-budak bermain gam.

Sebelum kitorang sampai tangga, dia tahan kitorang.
"Dik, jangan lalu sini.. Ngah isap rokok. Kang diorang marah."
Asap kecil keluar dari mulut dia. Ironically, masa sebut 'rokok'.
Mata dia merah.

Cara dia cakap baik sangat.
Untuk seorang senior yang ponteng kelas hisap rokok.

Obviously dia tak ingat aku dah.
Aku pun dah lama lupa pasal hal tu.
Cuma tiba-tiba tadi aku ter'recall hal tu.

Tanpa aku jangka..
Aku masih ingat muka dia rupanya.

Rambut dia..
Mata merah..
Aku belum lupa rupanya.

Tapi sampai situ jela.
Tak ada nya aku nak jumpa dia lagi.

Well, not to say aku larang siapa yang couple dengan aku untuk smoke.
Just that.. It happen to be all guys (which actually just two) that had been in a (serious) relationship with me are none smoker.

But I can say only one of it had been in a serious relationship with me.
Very long time ago.
The other one is currently.

Aku tak tahu kenapa. Aku cuma tengah tengok Curious Case of Benjamin Button.
Cuma scene Daisy smoke tu buat aku tiba-tiba teringat.
Ape tah.

















.

No comments:

Post a Comment